The Worlds Most Claustrophobic Cinema

Case

Vår produktion The Worlds Most Claustrophobic Cinema för Göteborg Film Festival mottog mycket uppmärkelse över hela världen, resultatet var 500 artiklar och nådde 1,2 miljarder människor.

Den här filmen producerades för att skapa internationell uppmärksamhet och nyfikenhet kring Göteborg Film Festival 2019. Besökarna kunde boka en biovisning inuti en kista för att få en unik bioupplevelse.

Kampanjen fick otrolig spridning över hela världen och blev utsedd till den mest framgångsrika i Sverige 2019.

Vårt arbete involverade:

  • Manusutveckling
  • Storyboard utveckling
  • Förproduktion
  • Inspelning
  • Post-produktion

Läs mer om projektet och dess spridning här.

Stendahls case: ”The film industry is facing a major shift, streaming services such as Netflix and HBO are a major threat to cinemas. Therefore, it was important to create something that Netflix can’t – an experience. The interest shown for The World’s Most Claustrophobic Cinema exceeded all expectations!”

The Times: ”Watch the end of humanity from a coffin at Gothenburg Film Festival.”
The Hollywood Reporter
The Herald
PerezHilton
People
SVT Nyheter
Sveriges Radio
Svenska Dagbladet
Göteborgs-Posten
Sydsvenskan
Trendhunter
Ad Week
Feber
Cnet
Medium

See our promo The Worlds Most Claustrophobic Cinema

The women: Nanna Blondell

Directed by: Alexander Gibbons Barth & Gustav Öhman Spjuth

Production Company: Fanny & Alexander Productions

Agency: Stendahls

Client: Göteborg Film Festival